top
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
امام صادق علیه السلام : برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست. (جهادالنفس، ح53)


گالری عکس
سایتهای مفید
مقام معظم رهبری
وزارت کشور
خبرگزاری فارس
خبرگزاری قرآنی ایران
وبگاه علی رضا نادری
مهدی نادری
خبرگزاری انتخاب
شهر خبر
روزنامه جام جم
افکار نیوز
جوان
اعتدال
ملیت
عصر ایران
سمنا
صاحب نیوز
جهان نیوز
مشرق
سپاه نیوز
وزارت امور خارجه
دانشجو
خبرگزاری مهر
ایسنا
آفتاب
تابناک
مرکز اسناد انقلاب اسلامی
بنیاد تاریخ پژوهی ودانشنامه انقلاب
مرکز مطالعات خلیج فارس
دفاع مقدس
تدبیر و امید .....
شورای نگهبان
اندیشه های سیاسی
پایگاه تاریخ معاصر ایران
هوا شناسی سمیرم
خبرگزاري پليس
amar
افـراد آنلاین : 19
بازدید امروز : 42
بازدیــــد کل : 621899
line
عنوان مطلب : فرزندان حضرت آدم و حوا چگونه ازدواج كردند؟

در منابع آمده است كه آن حضرت آدم و حوا فرزندان زيادي داشتند.[1] طبري، مورخ مشهور آورده است كه حضرت حوا در زندگي با حضرت آدم صد و بيست حمل داشتند كه برخي از زايمان‌هاي وي دو قلو بوده است.[2]

در قرآن آمده است: وَ بَثَّ مِنْهُما رِجالًا كَثِيراً وَ نِساءً[3] اين جمله مي گويد:" خداوند از آدم و همسرش، مردان و زنان فراوانى بوجود آورد" و از اين تعبير استفاده مي شود كه تكثير نسل فرزندان آدم تنها از طريق آدم و همسرش صورت گرفته است و موجود ثالثى در آن دخالت نداشته است.

لازمه اين سخن آن است كه فرزندان آدم (برادر و خواهر) با هم ازدواج كرده باشند زيرا اگر آنها با نژاد و همسران ديگرى ازدواج كرده باشند كلمه" منهما" (به معناي: از آن دو) كه در اين آيه شريفه آمده است، صادق نخواهد بود.

اين موضوع در احاديث متعددى نيز وارد شده است و زياد هم جاى تعجب نيست چه اينكه طبق استدلالى كه در بعضى از احاديث از ائمه اهل بيت نقل شده اين ازدواج‏ها مباح بوده زيرا هنوز حكم تحريم ازدواج خواهر و برادر نازل نشده بود، بديهى است ممنوعيت يك كار، بسته به اين است كه از طرف خداوند تحريم شده باشد. چه مانعى دارد كه ضرورت‏ ها و مصالحى ايجاب كند كه در پاره ‏اى از زمان ‏ها مطلبى جائز باشد و بعدا تحريم گردد.

در اينجا احتمال ديگرى نيز داده شده كه: فرزندان آدم با بازماندگان انسان‏هاى پيشين ازدواج كرده‏ اند زيرا طبق رواياتى آدم اولين انسان روى زمين نبوده، مطالعات علمى امروز نيز نشان مي دهد كه نوع انسان احتمالا از چند ميليون سال قبل در كره زمين زندگى مي كرده، در حالى كه از تاريخ پيدايش آدم تا كنون زمان زيادى نمي گذرد، بنا بر اين بايد قبول كنيم كه قبل از آدم انسان‏هاى ديگرى در زمين مي زيسته ‏اند كه به هنگام پيدايش آدم در حال انقراض بوده ‏اند، چه مانعى دارد كه فرزندان آدم با باقيمانده يكى از نسل‏هاى پيشين ازدواج كرده باشد ولى همانطور كه گفتيم اين احتمال با ظاهر آيه فوق چندان سازگار نيست‏.[4]

پي نوشت:

[1] . ر.ك: ابن كثير، البداية و النهاية، ج1، ص98.

[2] . جهت مطالعه و كسب اطلاعات بيشتر ر.ك: طبري،‌ ترجمه تاريخ الطبري،(ترجمه ابو القاسم پاينده، تهران، اساطير، چ پنجم، 1375ش)‌ج1، ص92.

[3] . سوره مباركه نساء، آيه1.

[4] . تفسير نمونه، ج‏3، ص246- 247.



ارسال نظر : (نظر شما پس از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.)
نام نام خانوادگی :

متن نظر :


   
نظرات سایر کاربران :

نظری وجود ندارد.
btm