top
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
امام هادی عليه‏ السلام : نارضایتی پدر و مادر ، کم توانی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت می کشاند. (مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج 15 ، ص195)


گالری عکس
سایتهای مفید
مقام معظم رهبری
وزارت کشور
خبرگزاری فارس
خبرگزاری قرآنی ایران
وبگاه علی رضا نادری
مهدی نادری
خبرگزاری انتخاب
شهر خبر
روزنامه جام جم
افکار نیوز
جوان
اعتدال
ملیت
عصر ایران
سمنا
صاحب نیوز
جهان نیوز
مشرق
سپاه نیوز
وزارت امور خارجه
دانشجو
خبرگزاری مهر
ایسنا
آفتاب
تابناک
مرکز اسناد انقلاب اسلامی
بنیاد تاریخ پژوهی ودانشنامه انقلاب
مرکز مطالعات خلیج فارس
دفاع مقدس
تدبیر و امید .....
شورای نگهبان
اندیشه های سیاسی
پایگاه تاریخ معاصر ایران
هوا شناسی سمیرم
خبرگزاري پليس
amar
افـراد آنلاین : 7
بازدید امروز : 4
بازدیــــد کل : 710120
line
عنوان مطلب : سوره قرآني بنام امام حسين(ع)

سوره مباركه «فجر» به عنوان سوره امام حسين (ع) مشهور است.[1] امام صادق (ع) مي فرمايد: سوره فجر را در هر نماز واجب و مستحب بخوانيد كه سوره حسين (ع) است. هر كس آن را بخواند با حسين بن علي (ع) در قيامت، در درجه اول او در بهشت خواهد بود.[2]

در قسمت هاي نهائي اين سوره، نفس آرام و مطمئنّه مورد خطاب قرار گرفته است، خداوند او را به سوي خود مي خواند و داخل بندگان خاص خود مي كند و سپس او را به بهشت جاودانگي دعوت مي كند.[3]مسلّماً مصداق روشن «نفس مطمئنّه» وجود مبارك امام حسين (ع) است و شايد به همين دليل است كه اين سوره را سوره امام حسين (ع) ناميده اند.[4]

 پي نوشت:
[1]. مكارم شيرازى، ناصر، تفسير نمونه، ج 26، ص 439، دار الكتب الإسلامية، تهران، چاپ اول، 1374 ش.‏

[2]. ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ص 123، دارالشريف الرضي للنشر، قم، چاپ دوم، 1406ق.

[3]. «يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ، ارْجِعي‏ إِلى‏ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً، فَادْخُلي‏ في‏ عِبادي، وَ ادْخُلي‏ جَنَّتي‏»، الفجر،27 – 30.

[4]. تفسير نمونه، ج 36، ص 439.



ارسال نظر : (نظر شما پس از تایید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد.)
نام نام خانوادگی :

متن نظر :


   
نظرات سایر کاربران :

نظری وجود ندارد.
btm